Autók és sztorik, Autós sztorik

Autók és sztorik, Autós sztorik

Autó vásárlás, az első igazi.

2018. augusztus 01. - Ben4646

15917635962_11ae2ea4a6_b.jpg
       Minden fiatal életében eljön az a pont mikor az össze spórolt pici pénzén autót szeretne vásárolni. Mindegy hogy hogyan és mennyiért, a lényeg hogy az új szeretett négykerekűje a saját nevén legyen és még húzza a belét becsülettel. Ez a blog azért születik hogy segítsek egy két szürreális álmot lerombolni, és a reális keretek között maradni. 20180510_autovasarlas.jpg

Az Autóvásárlás menete:(Mindenki másképp csinálja?)

               

              Első lépés még a vételi szándék előtt, hogy a kiszemelt autót hetekig, sőt lehet hónapokig keresed. Már unod, nem is akarod annyira. Talán egyszerűbb ha veszel egy robogót, vagy valamit ami elközlekedik neked egy darabig. DE! Nem adod fel, keresed az apróhirdetéseket, természetesen mind megkímélt, alig használt, csak 170ezer(-ig van tekerve az órája) kilométer van benne. 

-Próbálj ne elrugaszkodottan keresni, nem kell neked V8, ha csak a haverok előtt akarsz egy két kört tenni, egyébként meg áll a garázsban (Bár lehet ez a legoptimálisabb használata az ekkora motorral szerelt autóknak) 

-Keresd meg az igényeidnek legjobban passzoló járgányt. Itt egy példa: Én naponta hajtom az autót, minden reggel 15 kilométer megy bele. Ergo: Nekem nem kell egy 5.2-es sportautó, hanem egy futkosós, klímás gép, ami nem eszi le a fejem. 

-Ne az álmod kergesd, hiába látod meg fele annyiért mint a társai mennek, ez nem lehet véletlen. Vagy gond van vele, vagy volt, vagy lesz. Ezek az autók szoktak általában már hazaúton is Trailerrel menni. Hiába szeretted volna hogy menjen, nem akar. Ellenben kötődés, ragaszkodás üti fel a fejét. Innen pedig megindul a visszafordíthatatlan forint Cunami, naná hogy nem a zsebed felé, hanem onnan éppen ellenkezőleg.

-Pénztárcádhoz illő autót válassz! Persze vannak tuti megmondó emberek, akinek a saját autója egy 2.0-ás benzines gép, de csak 4,2 litert eszik százon. Ezeket kerüld el, vagy ne vedd komolyan őket. Inkább olvass utána interneten, rengeteg megoldás van rá. Vélemények, ítéletek az adott márkáról.

-Ne akard bebizonyítani magadnak hogy megfogtad az Isten lábát. Minden annyit ér amennyit adnak érte. Próbálj alkudni. gods-leg.jpg

- Mindenkinek van egy haverja aki általában az autós újságokat nézegeti vagy látott már axiál csuklót, ilyenkor ez a Cimbi kincset ér. Mindenképp vidd magaddal, nézze ő is át az autót. 

-Gondold át biztos szükséged van e autóra. Megoldható e tömegközlekedéssel a problémád vagy nem? Ha nem akkor tényleg, sikeresen eljutottál addig hogy valóban kell egy kocsi.hqdefault.jpg

Ezzel úgy érzem összeszedtem neked hogy miket csinálj még azelőtt, hogy egyáltalán megveszed a nagy Ő-t. Természetesen vidd el szervizbe is átnézetni, ez pár 10 ezer forint, de ha nem éppen milliós kategóriában gondolkodsz első autónak akkor jó lesz a havercimbi akit viszel. 

            Most eljutottál idáig, tehát a felső szűrőkön átmentél, valóban kell neked a verda. Első teendő mikor megtetszik, és komoly a vételi szándék az alku, mint már feljebb írtam. Ha ez megvolt, fizesd ki és írjátok meg az adásvételi szerződést. 

Az Adásvételi szerződés:

http://www.egumotors.hu/custom/egumotors/image/data/cikkek/kisokos/adasveteli/Adasveteli-szerzodes-Egumotors.pdf  (Hát persze, ez egy link ahol megtekintheted milyen is egy adásvételi, sőt le is töltheted és irány az okmányiroda.) 

-Adásvételi szerződésnek nevezzük azt a dokumentumot, amikor valamilyen tulajdont, ingatlant vagy ingóságot tulajdonjogi átruházással eladunk. 

Szerepelnie kell rajta különböző információknak, Név, Lakcím, Személyi igazolvány száma, a kialkudott végösszegnek is rajta kell lennie. De! A legfontosabb, a tanúk aláírásai, illetve a kilóméter ami akkor volt az órában amikor el lett adva. Ez azért fontos mert ha mégis egy tekert sz*rt vettél, tudj mibe kapaszkodni amikor beüt a ménkű. 

-Még ami nagyon nagyon elhalaszthatatlan és kötelezően ki kell neked tölteni az a hiba lista, amit látsz észre veszel az autón, remek alku alap.

Tehát megvolt az autó vásárlás, megvolt az adásvételi kitöltése szabályosan, négy példányban. Szépen haza hajtasz az újdonsült gépsárkánnyal, megmutatod anyának apának, tesónak, havernak... Letusolsz és elmész aludni, közben pedig kitekintgetsz megvan e még. Holnap lesz e mivel menni csajozni.  (Naná.... Senki nem viszi el, az első autó csak neked nagy cucc, a szomszéd túl van a hetedik Talismanon, Fluencen, és mosolyog hogy örülsz egy zsák csavarnak.) 

A Kötelező felelősségbiztosítás:

-Magyarországon rendelkeznie kell minden rendszámos járműnek KGFB-vel. Ez annyit takar hogy neten kikalkulálod milyen zsákbamacskát akarsz venni(Persze a kocsi..) és milyen drága a biztosítás rá.

-Természetesen ez nem olyan egyszerű. Egy autónak vannak alap adatai:

Teljesítmény: kW (Ezt nem értem miért kell megadni, ha valaki tudja nyugodtan írja meg, mert szerintem egy erősebb autó biztonságosabb mint egy gyengébb, lásd: Gyors vállalható előzés) 

Évjárat: Mennyire öregf*st akarsz még az utakon tudni. 

Hengerűrtartalom, saját tömeg, ajtók száma... Stb... Rengeteg olyan információ amiről azt se tudod egyáltalán van e az autódban...(Motor általában szokott lenni.)

Ha ezeket az alap adatokat megtaláltad, megadtad akkor kijön majd egy lista ahol neked a legkedvezőbb biztosítási feltételek lesznek.

Kiválasztod a legkézenfekvőbb megoldást, fizetési variációt( Éves, negyedéves) és máris mehetsz tovább. 

Megvan a verda, neveden van, már biztosítás is van rajta... Óhhh igen, igazi spíler vagy, közlekedhetsz éjjel nappal... Ja nem. Egy dolog még hátra van.

Eredetiség vizsgálat:

      Magyar bürokrácia mint olyan... Köztudottan atomfizikusoknak találták ki. Az eredetiség vizsga nem szól másról mint hogy lopott-e az autó vagy nem, netalán még forgalomban sincs. Természetesen ennek az eljárásnak van értelme, mert itt leszel a legidegesebb állapotodban. Felgurulsz vele egy aknára, és találkozol olyan urakkal, bácsikkal akik mintha rengeteg Dr. House-t néztek volna és fura kérdéseket tesznek fel a legváratlanabb helyzetekben, például említeném: mikor motorszámot keres a váltó alján. Nos itt az autó ha megbukik akkor két dolog lehetséges. 1: Az eladóra megpróbálod nem rágyújtani a házat ha kiderül hogy lopott az autó. 2: Minden szép és jó, jó utat kívánnak és sok szerencsét a használatához. Persze itt is kapsz rengeteg papírt, aláírni valót, különböző hivatalos dolgokat, Nkkh, stb... Menőnek fogod ettől magad érezni, igazi úriember lettél, egy fontosf*szi. 

Túl vagy az eredetiségvizsgán, Jampizol, túráztatva távozol... Igazi aszfaltbetyár lehetsz pillanatokon belül a spanokkal. De... Itt még mindig nincs vége a hivatalos dolgoknak, neked mint fontos új autótulajdonosnak még be kell menned a hivatalos szervekhez is ám. Bizony, be kell mutatni ott is hogy mit is vettél. Persze, az sem megy ingyen.

 

Okmányirodai ügyintézés:

         Persze megvetted, feszített tempóban hajtasz az irodába, itt azonban van egy pár fal, amibe fejjel mész. Először is, kinyitod az ajtót, (NEM! Itt vége az álmodozásnak, nem téged fognak tárt karokkal várni) köszönsz, illedelmesen mosolyogsz, egyre türelmetlenebb vagy. Ekkor megszólít egy dekoratív hölgy hogy az új ügyfélkapus rendszernek köszönhetően sokkal gyorsabban tudunk Önnek segíteni, kérjük vegye igénybe segítségünket. Te ezekben a percekben csak felméred, Jéééé mozog a szája, az a dekoltázs vajon mennyire mély? Ez mély vágásúnak tűnik, vagy egy diszkrét felső, Mi a p*csa? Tetkója van a bimbója felett? Persze.... Ott sem vagy, cintányéroznak a majmok az agyad helyén, majd a beszélgetés végén megállapítod: "Hát én csak izéé, naaa vettem ... Ja Hát vettem egy autót" ( Várod hogy egyből letérdeljen és vigyen el kajálni, NEMFOG! Nem lettél Adonisz, csak vettél egy vödör csavart.) Tehát .... 

-Gépjármű ügyintézés: Beütöd, kijön  a számod, vársz... Vársz... Vársz. Csilingelsz, boldog vagy, elindulsz. 

Vinned kell magaddal a forgalmit, a törzskönyvet az adásvételit, a biztosítást, mindent az égvilágon. (Ne a lámpát ne szereld ki.) Lezajlik a beszélgetés, az autó átkerül a te nevedre, az adatrögzítés megtörtént. Tied az autó, nincs más tenni valód mint élvezni. 

 rozsd.jpg

Ha megvetted, kifizetted, átírattad, még vannak költségek:

         Általában mikor gépjárművet vesz egy személy, ott hiába van meg az autóra szánt összeg, további költségekkel kell számolni. Pontos adatokat már sajnos nem tudok mondani forintra lebontva de! Maga a gép ára, aztán átíratás, biztosítás. Ezek a kötelező dolgok. Persze ezek után sem érdemes üveghangon végig menni a nulláson egy ultramenő zenét szaggatva, mert: Nem elég hogy ezt a sok sok pénzt össze kapartad, minden a tiéd . Van szép autód, olcsó jó kisautód, na ennek a kisautónak ami olcsó nem lesz öröm a szervizelése, bizony kötelező szerviz.

       Egy autóval mikor megveszed rengeteg teher szakad a nyakadba. Teendők egy "Első autóval": 

-Jobbik esetben egyben van és csak a kötelezőket kell kicserélni, ilyenek: Olaj, olajszűrő, vezérlés, gyertyák, stb, fék átvizsgálása.

-Rosszabbik esetben pedig ráköltheted a gatyád is, ezért írtam még feljebb hogyha lehet egy "Petrolhead" havert fogj a hónod alá és menjetek együtt.

Remélem tetszett ez a kis összefoglaló, mihez is kezdj miután a nyakadba szakadt minden és nem tudsz mit kezdeni. Egy autó hatalmas felelősséggel jár, főleg ha tapasztaltabb vagy és tudod mire vállalkozol. Mindennek, ennek is megvannak a veszélyei, mert ha véletlen sikerül kifogni egy igazi vackot, azzal rengeteg probléma lehet. A legszebb az egészben pedig hogy folyamatosan apránként fog előjönni minden egyes csavar, minden egyes rohadás. Garancia nincs, normális autót lehet venni, de nagyon nagyon nehéz, sok szerencsét skacok, remélem tudtam segíteni ezzel a kis összefoglalóval, mihez is kezdj, mert nem elég nézegetni a hahut. 

A bejegyzés trackback címe:

https://autokessztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr5714155643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása